Monday 3 October 2011

Malam Raya

Today aku tak skolah.. ummi bg cuti.. hehee so,sementara ada waktu ney, aku na update blog yg da lama sunyi sepi .. mari kita flashback.. ingat pasal raya kita yg tak seberapa nak hangat tuh~


tu tingkap bilik aku :)

...

B'tolak dr KL kira2 kol 9pg (klau xsilap) then smpai dlm pkul 11lebey.. dah mmg dekat weyh kau nk cite apa? okay sambung.. bila da smpai mcm biasa lah.. mama akan panggil nama aku n time tu jugak otot2 badan aku secara automatiknya menjadi lemah gemalai.. malas kott.. sampai2 je kene sapu seluruh rumah tu (yg besar), pastu bilik tetamu, bilik makteh, bilik aku, dapur, ruang tamu, ruang tengok tv, dan keje tu aku sorang je yg kene buat while adik2 aku senang2 je terlantar atas sofa tengok tv.. geram tak klau korang yg kene mcm tu? heshhh kau ingat jd pompuan tunggal ney senang lenang je nak duduk b'santai? jngn haraplah weyh.. yg paling mnyampah, x nampak sampah pon, habuk je banyak begumpal2.. sapu je terbang, sapu je terbang.. kang dgn pnyapu2 skali terbang.. tp nseb baek ade vacuum.. hahaa sesuai sangatlah dgn aku yg pemalas neh.. 


lpas da ganti cadar katil aku, da sapu bilik, mula lah aku letak barang2 aku yg terdiri drpd buku2 SPM kat atas katil tuh.. tujuannya supaya orang tengok aku ney study n xde la kene soal je memanjang.. hahaa padahal sampai bhabuk buku tu aku biarkan.. petang aku usik la sekejap buku, then tertido, hehee normal la tu kan.. pastu sedar2 je orang tengah sibuk2 siapkan menu untuk orang2 yg akan datang b'takbir.. aku syok2 je tido.. mls nk kuar bilik, nnti kene buat itu ini.. so bialah aku rehat kejap.. yeye je.. :) kira2 mcm pkul 11pm cmtu kot, orang2 campur orang2 masjid sume sampai naik ke serambi depan.. tak lama tu bunyi dorang b'takbir.. meremang bulu roma aku.. x sangka esok da raya.. :')


malam raya, ibu2 smua tido lambat.. sibuk masak rendangnya, nasi impitnya, masak itu ini.. aku mcm bese, lepak dlm bilik, selak apa2 yg patut.. mereka pon phm aku nak spm.. acecey konon lah.. padahal tak lama tenung buku, mata aku g tenung siling rumah pulak.. merenung masa depan.. lg lah haremmm.. ntah apa yg aku pkir time tu.. tiba2 tngh syok2 mengelamun tu enn, mata aku tak nampak apa.. sumpah mcm orang buta habes.. gelap gelita weyh.. rupa2nya black out satu rumah.. aku ingatkan penglihatan aku dah ditarik.. hadoii aku pon teros kaku dalam gelap tu mcm orang bodoh.. nak buat apa pon kan.. seram x seram xmo pikir ar.. dah la kampung kot.. pastu mlm yg sunyi gelap gelita tu bleh plak diiringi ngn bunyi tikus maen kejar2 kat atas siling.. sbar jelaa.. tepikir gak aku mcm mana klau tiba2 siling tu runtuh then tikus2 td jatuh atas badan aku.. eiii gelinya...!
belon sabun yg aku beli kat Karnival hari Kantin aritu :P



amboihh ulat bulu



okay, cerita malam raya tamat.b'sambung untuk hari raya pulak~ :3 

No comments:

Post a Comment