Tuesday 11 October 2011

I'm So Sorry :(

“A friend is one that knows you as you are, understands where you have been, accepts what you have become, and still, gently allows you to grow.” ~ William Shakespeare

Bismillahirrahmanirrahim...

Okay, based on quote kat atas, mesti korang da dapat agak aku nak cite pasal friendship.. tp ni bkn cerita yg aku petik dr mana2.. lebih tepat, post ni pengakuan ikhlas dr hati aku.. so, aku x harap korang baca tp klau nak tahu, baca jelah..


I'm starting..

...Banyak masalah dan banyak permasalahan.
Relationship problem. Haha, bukan masalah dengan Hakim tu.
But, a small matter with her.
I don't know what to say more. Is this what you want from me ?
So babe, don't be friend with me.
I am fake , not awesome at all, rude, don't respect others feeling, etc.
But the point here is - I am bad to the bone. ...


Hey.. korang rasa post ni dia tuju kat sapa sebnanye?? obviously dia tuju kat aku.. sebab apa? x payah lah korang taw.. yes, fake , not awesome at all, rude, don't respect others feeling, tu smuanya sifat aku sebnanye.. sifat aku kat dia.. korang pnah tengok tak aku buat mcm tu ? hrap x pnah.. sbb apa aku brani buat smua tu kat dia ? sbb dia lah bestfriend aku yg satu2nya tahan ngn prangai buruk aku tu.. and aku tahu aku ni mcm x pnah nak appreciate dia.. yg paling penting, asek aku je yg touching ngn dia.. padahal, smua prangai aku dia tahan je.. Aku datang open house dia dgn muka masam, senyum x ikhlas.. how so jerk I am.. then, aku spoiled kan mood dia time smua org tngh happy.. yes, aku bkn baik sngt.. i'm so selfish.. aku nak dia je jaga prasaan aku whereas aku senang2 je buli dia.. aku kutuk dia dpn member2 yg lain, aku kutuk bf dia dpn2 dia, n aku susah nak back up dia bila member2 yg lain asek dok kenakan dia.. yg aku buat hanya gelak dan ketawakan dia.. tp dia brusaha jaga hati aku, dia xnak puji org yg aku suka dpn2 aku n bila aku marah psl tu, bru dia puji.. tp aku lg marah n dia ckp thats why dia xnak puji lelaki tu, takut aku jeles.. dr situ aku tau dia phm prangai aku yg kuat jeles.. then bila aku kena bahan, dia salu backup aku wlaupon aku xpnah buat mcm tu kat dia.. kdg2 aku rasa b'salah, tp nak sedapkan hati, aku just rasa yg dia okay dgn smua tu.. lgpon dia xpnah tunjukkan prasaan dia yg sebnar.. so aku rasa dia okay je ngn prangai aku n aku keep dgn prangai tu smpai la skrg..




sepanjang kitorang x b'tegur, I mean sejak aku yg start smua ni hnya disebabkan bnda kecik, aku mcm da hilang something.. bila dlm problem dgn dia, testpad jd mangsa.. aku tulis smua yg aku rasa kat dlm tu.. x caye? nah, tengok ni..




hah, caye dah? hahaa sengaja bagi kabur supaya korang x dapat baca.. so,apa2 yg jd aku tulis je smua dlm tu.. aku ada jugak cerita kat fifah (knal kan?) tp dia bkn boleh buat apa2.. so xnak bebankan otak dia ngn masalah aku.. oleh itu, test pad lah tmpt aku luahkan prasaan.. kdg2 bila tringat balik psl bnda ni, b'genang gak air mata aku.. biar lah orang nak kata aku lembik ke lemah ke, pduli apa aku.. da lama sangat aku simpan smua ni.. skrg bia smua tau prasaan aku.. dulu masa form 3, smuanya indah2 je.. padahal time tu nak pmr dah, tp kitorang watlek, mcm xde pape yg jd.. gaduh2 pon mcm tu je baik.. mcm xde pape yg jd.. padahal masa gaduh tu, aku tarik tudung dia, tlampau geram.. pastu aku g toilet mnangis.. x lama tu kitorang baik balik.. bila ingat balik, mmg klakar.. tp skrg lain sngt.. touching sikit, lama giler masam muka.. n aku tahu smua tu bpunca dr aku.. aku jd main factor kitorg b'gaduh.. bila gaduh, asek dia je yg tego aku dulu.. aku susah sngt nak give up, apa2 hal mesti aku je nak menang.. ego aku mmg tinggi.. susah nak say sorry n mngaku salah.. bila ikutkan prasaan, aku pikir smua bnda ni jd sbb salah dia.. kadang2 aku jeles tngok dia happy je ngn orang lain.. dengki aku ni kan? aku nak dia happy ngn aku je.. aku nak dia sentiasa ngn aku je.. bila dia rapat ngn org lain, aku rasa dorang nak rampas bestfriend aku.. aku x suka sbb aku just ada dia..




bila dia dah kapel, aku xtaw apa yg aku rasa.. aku x jeles.. cuma aku rasa perhatian dia akan kurang.. tp bkn bermakna aku mintak perhatian dr dia.. I mean prasaan dia b'belah bagi.. dia mesti ada pilihan.. klau dulu dia akan habiskan kredit dia text ngn aku, skrg dia dah ada org lain.. dia x payah nak text aku sbb kita bleh jumpa kat skolah.. n bila gaduh ngn aku, dia bleh cerita kat bf dia.. n of course dia akan rindu bf dia instead of me.. smuanya dah brubah.. status dia n aku dah lain.. aku rindu sangat waktu dulu2 n bharap waktu tu bleh diulang balik.. dulu xde sape yg kacau hidup kitorang.. kitorang mcm belangkas smpai ada yg kata kitorg ni lesbian tp kitorg pduli apa.. kitorg je yg tahu sapa diri kitorg.. klau bleh aku xnak dia b'pisah ngn aku tp smua org tau perpisahan tu akan jadi juga satu hari.. klau bleh jugak, taon terakhir kat skolah, aku nak create moment happy ngn dia.. mcm form 3 dulu.. tp kita mampu plan.. Tuhan yg tentukan.. smua yg aku xnak, jadi.. aku cuba terima smua ni n Alhamdulillah skolah tinggal lg bberapa bulan.. aku cuba nak jd +ve n aku cuba buang prasaan touching tu.. itu lah satu2nye kelemahan aku dr dulu.. slalu rasa rendah diri.. aku nak jd mcm dia, kwn ngn smua org, xpnah buat muka bengang unless klau ada bnda yg buat dia marah.. aku salu kata dia x matang, mmg lah apparently dia nmpk mcm budak2 tp sometimes pendapat dia tu mngalahkan org tua.. kdg2 aku gelak jugak.. sbnanye aku yg xdpt fikir scara matang.. asek tahu salahkan org.. mcm dlm mslh ni, smuanya b'punca dr prangai aku.. aku yg buat friendship kitorang jd mcm ni.. pagi2 dia x tegur aku, aku x rehat sama ngn dia, aku x balik sama ngn dia, dlm klas kitorang b'selisih tp x b'ckp.. b'tentang mata pon aku x ingt bila kali terakhir.. smuanya sbb aku.. sbb ego aku yg tinggi.. dlm klas aku hrap sngt dia dtg tmpt aku n tego aku mcm slalu, tp dia dah x buat mcm tu.. dia prefer duduk study ngn dorang.. aku agak trasa n rasa dia btol2 da brubah.. stiap hari bila aku blik dr skolah, aku cari hp n bharap ada text dr dia.. tp, celcomoffer yg salu jd pelanggan setia inbox aku.. bila online pulak, aku harap sngt notification aku ada nama dia or mybe dia inbox aku mcm slalu.. tp smua tu dulu.. lama2 aku sendiri dah tawar hati.. aku rasa dia btol2 dah x perlukan aku.. aku cuba pkir kbaikan dr smua ni.. better dia duduk study ngn dorang, at least dia bleh improve result dia drpd duduk ngn aku, buat dia lalai.. lgpon dorang tu pandai2, dia bleh tanya apa je, at least dorang bleh jwb.. n dia tak text aku tu mybe sbb busy study.. so, aku pikir thats why lah dia dah x text aku n aku pon xnak kcau dia.. spm just around the corner, so aku xnak keep lekakan dia.. to be honest aku mmg x suka bnda ni tp terpaksa terima untk kbaikan masing2.. skrg bkn masa untk main2.. aku rasa mybe dia dah pikir smua ni baik2..



aku x harap hubungan kitorg as a bestfriend ni terputus tngh2 jalan.. tp klau bertepuk seblah tngn mana nak bbunyi.. aku rasa dia dah fed up ngn prangai aku.. asek dia je yg kene mngalah.. aku mintak maaf sngt2 atas smua salah2 aku, prangai buruk aku, aku nak readers tau yg aku sayang sangat kat dia.. klau dulu aku malu nak sebut2 bnda ni.. skrg aku rasa malu tak betempat tu merugikan.. aku tau both of us mmg totally #different.. klau smua nak sama, susah jugak.. nnti bf pon nak kene share.. okay jk,jk .. so aku betul2 say sorry b'saksikan readers, n aku ni mmg x sempurna so aku harap tegur2 lah prangai aku bia aku sedar diri sikit.. thankyou <3



p/s : post aku ni bkn rekaan, bkn nak mintak publisiti mahupon simpati, ni mmg ikhlas dr hati.. harap lpas ni smuanya da settle.. xmo panjang2kan problem.. okay, finally i'm done with mine n rasa lega sangat.. aku da luah smua apa yg aku rasa, tp aku still xtaw apa yg dia rasa.. mybe dia x rasa apa2 or mybe gak dia just simpan je dlm2.. its up to her.. aku x suka paksa.. apa2 pon aku da berjaya buang prasaan takut n malu aku untuk post smua salah aku.. kau brani ? :P

No comments:

Post a Comment