Friday 9 December 2011

*Sigh

okay.. rasa nak luah prasaan kat sini... bkn psl love or what.. neh pasal kebosanan hidup n ke'blank'an otak aku time cuti neh.. (bm dah terbang) I mean, bila dah tamat SPM..




dulu before spm, mcm2 lah plan kan.. nak keje lah, nak lepak sana sini, nak duduk kat umh je tido.. but now.. x mcm apa yg aku bayangkan dulu.. rasa free tu mmg ada, tak tipu weh.. bila da abes spm, rasa bebas gila, buku2 n kertas2 yg btimbun dlm bilik aku tu mmg dah x pndg dah.. bila da mcm tu, bnda ptama nak buat dlm kpala mestilah online.. bila da online, mulalah mak aku panggil suruh buat tu, buat ni.. yelah, before spm pon, klau dia nmpk aku x pegang buku, "kak, kau xde keje kan? nah, sidai kain neh." nmpk mcm simple je keje tu.. mmg lah weh.. ssape pon bleh sidai kain, lipat kain.. aku barula nak rehatkan otak jap en, kdg2 tu, time tngh baca newspaper pon mak aku panggil.. see? jd anak perempuan tunggal ni bkn senang okayyy.. bkn tak bsyukur, mmg rasa bahagia sangat, cuma kdg2 tu stress sbb smua org harapkan kita.. paham2 la kay..




then cite pasal keje plak.. mula2 dulu mmg xnak keje, ingat nak mkn tido mkn tido je kat umh kan.. yelah nak balas dendam, time skolah dulu tak cukup mkn, tak cukup tido (yeke?) .. last2 duduk rumah mcm apa jee.. bosan tahap cipan.. lama2 teringin lak nak keje + dorang sume nak keje en, lgpon duduk umh bkn buat apa.. tp mak aku mcm x suke je aku keje bila tengok muka dia time aku bgtw yg aku da apply.. bila da bnyk kali pikir n renung, mmg mcm pnat je nak keje2 neh.. slagi ada cuti ni duduk umh jela kan.. lg2 aku x settle abes ngn driving class.. nmpk mcm x bnyk sngt bnda nak kene buat tp buku KPP tu aku x sentuh lgsung sejak blik dr kls dia aritu.. ada 500 soalan nk kene jwb dlm bku tu.. da la slasa ni nak g test... aiseyyy.. main2 je aku ni.. =_= x pass ujian tu, kene bayar rm30 ler nk buat balik.. mmg aku la yg nak buang2 duit mcm tu.. haihhh lpas tu kls dia ntah bila, yg pasti mesti pnat.. cuba klau aku dpt kerja pulak? kan lg pnat.. haiyaaa... xmo lah pnat2 neh.. cuti ni untuk begembira... tp nak duit, xde duit xjd la gembira tu =.=




abes spm ni pon bkn bleh bebas sngt, control tetap kene control.. pegi sana pegi sini, balik kene brainwash.. "kau ni asek kuar je.. kat umah ni bnyk keje nak kene buat.." +_+ hari2 aku dngr bnda yg sama, nak muntah dah weh.. klau aku keje nnti sape nak buat keje umh..? (mcm pikir mslh negara je =_=) tp aku rasa mlslah nak keje2 neh.. tp klau dpt mcm mana? duhhh peninglahhh! knapa nak buat kputusan ni mmg susah ehh? salu je bebelah bg.. pastu mak aku tmbh lg, "klau kau dpt keje sok, mana nak pegi kls mmndu, mana nak pegi keje?" haihhh aku hnya mmpu jwb "ntah" the easier word =,=




so hidup lpas spm ni xdelah snang sngt, but depends lah kan.. certain org bhagia jee.. certain org x rasa mcm dah habes spm pon.. life aku skrg pon xdelah fun sngt.. nak spend time ngn bestfriends pon x ksmpaian.. masing2 ada hal yg x dpt elak.. dia ni kene keje.. mesti busy n pnat.. xde masa lah nak text aku ke apa, aku pon tanak kcau dia lah.. takut bg pressure lak kat dia.. so hrap dia kuat n kuat n bnda ni takkan mnjejaskan friendship kitorg.. yg dia tu kene balik kmpung n stay kat sana smpai result spm kuar.. ntah bila la dpt jumpa, lepak sama.. text pon jarang2 disebabkan mslh2 tertentu.. haihhh dia ni xleh, dia tu xleh, mmg tak jd ah apa yg dah diplan before spm.. xpelah.. mybe da takdir jd mcm ni.. terima jelah.. ;|




p/s : *redha tu ikhlas, pasrah tu mnyerah*

No comments:

Post a Comment