Tuesday 6 December 2011

First and Last!

okay guys... aku nak cite psl kesengsaraan aku smlm (ahad)... sebnanye mybe x terok sngt tp aku rasa bnda tu mmg x best langsung.. =_=




mula2 bngun awl (again), n pegi tunggu kat bustop tepi surau alsyakirin tuh.. dah kol 9 da tp x nmpk2 lg byg org yg jemput aku.. huh ni yg fedup nih, x on time.. dah la aku sorg2 kat bustop tuh.. nseb baek ada bapak aku tggu dlm kete.. tiba2 tak lama tu ada satu kancil ni stop dpn aku.. dua org laki, sorg mcm lg tua dr aku, sorg mcm sebaya je.. aku pndg dorg, dorg pndg aku.. aku buat bodo jelah.. ingtkan nak kcau aku ke ape enn.. hahaa (perasan doe) pastu aku nmpk dia bukakkan pintu blkg.. okay aku dah teragak-agak dah ni.. pastu dorang tnye.. "pakcikdin kan?" pastu aku anggukla.. lorh.. rupe2nye dorg yg kene amek aku.. dlm kete tu mmg the best awkward moment lah.. dah la aku sorg je pompuan, nseb baek bapak aku follow blkg.. tp dorg ni seems alim.. dngr lgu maher zain lorh, lpas mnguap say astagfirullah, alhamdulillah sume.. okay, anak2 pak haji kan.. no wonder laa..




okay dah smpai tmpt dia.. nama tmpt dia skem.. stand for what aku pon da lupa.. aku blur sngt time tu, taktaw nak pegi mana.. nsb baek da dftr dulu.. xde ah bnyk hal sngt nak kene buat.. okay shortkan lah cite ehh.. kls pon bermula dlm kol 10 lebeh gitu.. cikgu dtg lmbt.. mula2 msuk dewan tuh, perghhh rmai gilo laki wehh.. aku pon "erkk" .. kejutan budaya.. hahaa agaknye ginilah kat U nnti ehh.. keseorgn tnpa kwn, pegi sana sini sorg2.. tmpt aku pon mmg terbaik, blkg laki, sebla laki, seberang sana laki.. dpn aku nseb baek pompuan.. huh terpaksa weh =,=




sepanjang kls KPP tuh, apa yg mampu aku ckp, SUMPAH BORING, MENGANTUK, PENING, SAKIT PINGGANG... aku da tesengguk2 da.. ckgu kat dpn plak asek usha aku.. mybe sbb dia tngok mata aku dok tekelip2 setiap saat.. mana x kelipnya.. dah mngntuk tahap cipan.. mnguap mmg kene kaver ar.. sebla aku dah ar laki.. tak sopan sungguh lah kan.. aku punya la tggu bila time rehat, bila ckgu tu buat lawak, aku cuba gelak.. nak hilangkan ngntok enn, ntah xtau la nape mcm xleh ketawa je time tu.. bodo btol.. =,= aku segar time cikgu tuh tngok jam dia je, ntah brapa kali dia tngok jam, tp kls tak habes2 gak.. sakai sungguh.. kpala aku dah ar smakin pening.. n finally pukul satu, tiba gak waktu rehat.. kebas dohh bontot aku.. patotnya dia bg duduk kat kusyen ke, takpon kusi ogawa tu okay gak.. barulah tahan nak duduk lama2 dlm kls tuh.. huhhh




time rehat lak aku mcm hilang arah tuju.. parents aku dah siap call, mkn apa, ada kedai tak, ada kwn tak.. beselah bru first time pegi tmpt asing sorg2.. time aku round2 kat situ, sboleh2 sume nak pndg.. pelik sngt ke aku ni.. salah ke pkai bju mlysia? salah time ehh? sabar jelaa.. nseb baek aku xknl dorg.. dah round2 tuh bru ler aku jumpe kantin dia.. dpn mata je padahal, aku punya ar jln smpai ke litar dia.. -,- dah ar situ bnyk laki, mata dorg mmg xlekang dr usha org.. mnympah seh.. aku watlek, wat muka brutal enn.. xde makne nak ayu2nye.. lau ayunie tu laen ahh enn.. okay smbung.. bila masuk je kantin dia enn, mmg xleh bla, penuh n penuh dgn laki lagi.. nape rmai sngt neh? tau la majoriti amek lesen motor.. fedup doh.. aku beli roti ngn popok je.. tu pon org nak pndg lg.. nak je aku tumbuk sekor2.. huhhh




bila dah kuar dr kantin tuh, aku taktaw nak pegi mana.. then aku tnampak ada sorg pompuan b'purdah neh dok sorg2 ats kusi kat tepi dewan td.. aku pndg dia, dia pndg aku, aku pasan dia pndg aku, aku usha dia balik.. ahhh lama2, dgn muka slamber aku pegi kat dia then tnya, "sorang je?" pdhal dah terang2 dia dok sorg2 kat situ.. dgn x bg salamnya aku tego dia.. perghhh mmg buat muka tembok lah time tu.. peramahkan aku? =_= dia pon siap nak bg aku duduk.. dah bngun dah dr kusi tu.. aku ckp ah xpe2.. then dia sebokkan aku yg xde kusi neh.. last2 aku tarik je kusi laen, duduk ngn dia.. mula2 mmg awkward lah kan.. dah la aku hnya dpt tenung mata dia je.. then aku branikan diri lah tnya dia mcm2.. "x mkn ke?", "nama sapa?", "umur?", "x sehat ke?" hahaa malu btanya sesat jln kan.. so hasil drpd sikap 'wartawan' aku tu, dptlah tau bbrape info dr dia.. nama dia ju (bkn nama penuh), 18taon, duduk kat slayang, kwn2 dia da dpt lesen, tinggal dia je sbb dia bkerja, ajar kat skolah mana tah, ajar bhsa arab weh.. kau boleh?? n dia cikgu termuda kat skolah tu.. aku dngr pon... okay, betapa kerdilnya aku rasa time tu..




time kat surau pon kitorg ada borak gak.. aku yg bnyk tanya sbb xnak situasi jd awkward.. hahaa mcm2 la aku tnya.. dia ada 16 adik bradik tp sorg da mninggal time umo staon.. bila da mninggal bru tau yg adek pompuan dia tuh kene H1N1.. tu yg sedih tu.. so plg muda umo 6taon n plg tua 28taon, da kawen.. masa dia ckp 16 tuh, aku pikir dia tipu.. then aku pikir balik xkan la dia ni nak tipu enn, dia ckp mak dia terima je rezeki yg Allah bg slagi mampu.. dpt rezeki tu terima jela kan.. aku pon.. emmm.. bsyukurnye la dorang ni.. kat luar sana kes buang baby merata2.. dia amek lesen motor n kete.. time tu dia tak brapa sehat.. asek tebatuk2 je.. n time tu, aku dpt tngok muka dia... yelah dah dia nak mkn, bukak la purdah tu.. emm manis je muka dia.. muka org alim kan.. aku ada ckp, "msti bestkan pkai purdah?" then dia kata, best la jugak.. time skolah dulu dorg x wajib pkai purdah tp digalakkan.. n ayah dia ckp, klau nk pkai, pkai krana Allah, bkn sbb ayah.. n dia pmalu sngt.. time dr surau nak ke dewan, lelaki rmai bederet kat tepi dewan tuh.. then dia kata "malulah nak lalu.." dia beselindung kat sblah knn aku.. okay, dia pikir aku x malu ke.. dia pkai purdah, bleh kaver lg.. =_= tp aku watlek.. aku phm dia.. aku wat muka confident je ahh kan.. -.-




time kls ptg, cikgu dia fun sikit.. muka ada iras2 IM Nuri.. suara mcm chef wan skit.. hehee nama dia Amran.. ckgu ptama td misai mcm Os.. hahaa kejam aku neh.. ckgu kdua neh x boring sngt.. tp xtaw npe aku tetap ngntuk.. aku dgn kls mmg xleh ngam la ohh =_= tp at least aku lebih phm apa yg ckgu Amran ajar sbb dia bnyk bg contoh situasi2 n lawak plak tuh.. hahaa time kls tu sempat gak ar aku tuka2 num ngn ju.. n sempat gak mata aku usha ke seberang tmpt lelaki sbb ada sorg mamat neh iras2 paksu H.. hahaa cuma bezanya paksu H lg hensem.. wee~




kls tamat pukul 4 tp aku blik pukul 5.30pm.. mcm apa je.. boring doh tggu pakcik tu jemput.. dah ar dia g anta org tm ngn danau dulu.. so sempat gak lalu dpn pv10 (kan?) dyana.. hahaa last2 smpai umh je aku tros baring, tetido,, sbb kpala aku btol2 pening.. x dpt pikir apa.. bngun balik time magrib, then tido balik dlm kol 8lebeh gitu.. text ida pon dlm mamai.. hehee so xdpt tngk cite gila-gila pengantin.. hahaa




so thats all lah yg aku nak share psl pngalaman 'ngeri' aku.. 

No comments:

Post a Comment