Monday 19 December 2011

Me and My Life

dude! boring gila... boleh suggest kat aku benda berfaedah yg boleh aku buat tak? haihhh except working tau.. yg tu maybe next month.. duh kalau macam ni sanggup aku duduk kampung lagi.. ada jugak benda nak buat.. main hide & seek ngan bros aku ke, main buaian ke, jalan2 kat halaman umah ke, kena paksa buat house chores ke, k yg tu x brapa best, xbest pon kay.. emm tapi at least banyak la gak benda yg boleh buat.. takde la terperap je kat umah, kumpul lemak.. cuma bila dah dok kat kampung, x dapat la nak online, unless bapak aku nak bawak balik modem dia tuh.. hope so..




ohh btw aku ada satu problem yg tak settle2 lagi dari hari tu.. memory card reader aku xleh guna, I mean taktaw la apa sebnanya yg bermasalah.. either memory card tu, card reader or benda lain..pening dah kepala aku.. dah beli dua memory card reader tp still xleh connect ngan pc.. then, cari usb cable merata tp tak ada lak yg jenis camera aku tuh punya.. taktaw dah nak buat mcm mana.. so gambar2 dlm camera tu membiak je banyak2, xdapat nak upload.. b'timbun2 dari hari kawen kakak rahma aritu, time graduasi, masa librarian party, then time hantar buku teks aritu ngan yg last, time hang out kat ts.. tu blom campur gambar2 yg aku saja2 snap untuk masuk kat blog.. duhhh tension ohhh! ada ssape yg terer bab bnda ni, bleh tolong aku?




since cuti skolah, adik2 aku sume tido lambat.. mcm yg aku cite lah kan, adik aku yg last tuh lagi laa, kadang2 da masuk subuh, mata dia celik lagi.. ta paham aku dia insomnia ke apa.. yg dekwan tu tayah cite la, siang dia pegi umah kawan la, pegi tusyen la, ohh dorg mmg ada tusyen kat gemilang, takat ni adik aku da blaja math n akaun, prepare untuk form 4 nanti.. kls kimia dia ta pegi, da sure awal2 da yg dia takkan amek science stream.. hahaa




baru2 ni, mak aku meletus.. hahaa bkn meletus apa, biasala kalau mak kita marah kan, tapi bukan aku yg kena.. adik aku yg last tuh.. again.. hahaa dia online sampai kol 3pagi, ambek skali mak aku terjaga time tu, aku yg tengah baca metro kat dlm bilik, bila dengar je pintu bilik parents aku berkuak, cepat2 tutup lampu, takut kena marah gak, n baring kat katil buat2 tido.. pastu terdengar la suara mak aku marah2 adik aku tu.. yg dekwan da lama bedengkur.. aku curi2 dengar la apa yg mak aku ckp.. x curi2 dengar pon suara mak aku da ckup kuat untuk buat satu umh dengar.. =_=




antara dialog mak aku ngan adik aku,
Mama : astagfirullah budak ni! tak tido lg?!
Adik : ..... (teruskan main mcm xde pape jadi)
Mama : hoi ammar! apa nak jadi kau ni?! da pukul brapa dah ni?! b'agak2la nak main pon..
Adik : .....................
Mama : ammar! dah2 tutup! mlampau2 plak dia ni.. main pon ada had jugak.. siang main la..
Adik : .....................jap.. jap...
Mama : dah xde jap2.. naik bil elektrik kau tau x?! ayah kau yg bayar, kau nak bayar ke bil elektrik?!
Adik : .........................(buat mama naik angin je)
Mama : oii dah2! mama klau dah geram, mama tutup je sendiri tau x! lantakla..cepat tutup! main je keje kau..
Adik : jap la..
Mama : jap2 apa jap2?! kau tau x dah pukul brapa ni ammar?! dah2 tutup cepat! angin btol la dia ni.. kakak ngn abg kau dah lama tido dah.. (time ni aku sengih2) dorg tau jugak hadnya..
Adik : (aku taktaw la apa dlm kpala dia tp dia still x off lg)




okay dah2.. amboi... syok plak ea korang baca.. emm lebih kurg cmtu la dialognya.. tak lama tu adik aku off.. ayah pon bangun gak tp diam je.. pegi bilik air, pegi minum, pastu sambung tido balik.. hahaa watlek.. padahal sebnanya, aku yg guna pc smpai kol 2pg pastu passed kat adik aku, last2 dia yg kena ngn mak aku.. hahaa lpas rasa smuanya da okay n mama pon da masuk tido balik, aku bangun n sambung baca metro td guna lampu phone.. hahaa keje gila sikit.. takut doh nak bukak lampu.. kang elok2 mak aku kata aku da tido, kantoi lak aku tak tido lagi.. hee so aku baca je senyap2 dlm gelap tuh.. duh rosak mata.




p/s : uhh da sbulan tp red flag ta bkibar agy.. duhh harap x kcau time dkat beach nanti :(

No comments:

Post a Comment