Saturday 13 July 2013

Ramadhan 2013/1434

assalamualaikum wahai muslimin dan muslimat yang membaca.




kehadapan readers yang tercinta. k cukup cukup hahaa nak masuk hari keempat berpuasa. takde apa yg berubah kat sini, sama mcm ramadhan tahun lepas. bezanya, tahun lepas aku part 1, tahun ni aku part 3 hahaa puasa kat sini hmm aku lupa dah mcm mana rasanya. tp cuaca lebih cantik masa bulan puasa if compared to bulan2 biasa. time sahur pulak selalunya makan roti je. tu tahun lepas la. tahun ni aku belum pernah bangkit sahur lagi hee :p then solat terawih, first day boleh dikatakan penuh la pusat Islam tu. aku tak berpeluang lagi nak pergi solat terawih, insyaAllah minggu depan. waktu berbuka kat sini lambat sikit. tapi takpe, asalkan dapat berbuka. kat sini hari2 ada bazar kat depan kolej aku ni ha. dewan makan pun ada. so bab berbuka memang takde problem. first ramadhan haritu, bazar penuh gila, sesak sampai takleh bernafas hahaa balik bilik baju basah. pukul 7 makanan dah habis. masuk harini dah lengang sikit. lagi2 bila minggu ni ramai yang balik rumah.


oh rumahku

aku tak terfikir pun nak balik rumah. entahlah. macam takde perasaan. last year aku balik, yelah sebab first day puasa jatuh hari sabtu. minggu ni serious ramai yang balik rumah. masing2 nak berbuka ngan family kan. aku ada rasa nak balik tu tapi tak excited mana. lagipun bulan depan nak balik raya jugak so rasa macam membazir je balik banyak2 kali. tiket pun dah naik harga, duit dalam akaun serious mcm tak cukup je sampai habis sem ni. lainlah kalau parents aku nak datang ambek hahaa no, thats impossible. so better stay sini je, aku bukan homesick pun. kalau balik nanti buat aku homesick je sebab masa kat rumah tu excited gila tiba2 dah nak balik uitm balik so aku tak suka perasaan tu, perasaan nak kena balik ke uitm balik hahaha apa aku merapu




then i guess raya tahun ni akan jadi paling sedih. raya keempat dah nak kena gerak uitm balik like asdklfhsdkgheidj ! selalunya raya keempat tu aku kat kampung lagi tau haish cuti before raya lagi panjang dr cuti lepas raya. apa ni? aku lagi sanggup kalau dia buat lambat sikit cuti sebelum raya tu. nak bagi kitorang balik sehari sebelum raya pun aku tak kisah asalkan lepas raya tu panjang sikit cutinya haih malas nak cite pasal raya ni. sedih




selamat berpuasa, selamat bersahur dan selamat berbuka puasa !




No comments:

Post a Comment