Friday 26 July 2013

out of nowhere

koko habis dalam pukul 6 sengah. habis koko terus ke bazar. bateri phone mati. jalan dlm bazar dengan baju bpc, dengan roommate. tengah berasak-asak tiba2 mata terperasan someone. dari belakang hati ni yakin tu dia. ya memang dia. tak sangka boleh terjumpa dia lagi. tak sangka akan terserempak dengan dia waktu2 macam tu. tak sangka dia akan datang melawat uitm balik. rasa nak menjerit je time tu tapi tahan. jarak kitorang masa tu cuma selang sorang je. dia kat depan, aku kat belakang. mata tak lepas pandang dia, mengharap dia akan toleh ke belakang. then there goes that moment bila dia betul2 kat depan aku. and all of a sudden dia toleh ke belakang. aku buat2 pandang tempat lain. aku tau dia nampak aku. aku tau dia ingat muka aku lagi. sebab tengok riak muka dia time tu, ada something yg buat dia macam terkejut kejap. tak tahan sebab jarak terlampau dekat, aku cakap ngan roommate nak beli something. konon, bila dah jauh sikit barulah kitorang sambung jalan. but still boleh nampak bayang dia kat depan sana. sampai ke hujung bazar, dia patah balik. and masa patah balik tu sekali lagi kitorang bertembung. dekat tersangat dekat. mulut ni macam gatal je nak tegur dia. tp mata kelain. masa tu aku tau dia pandang. obviously. tp tak berani nak tentang mata ngan dia. takut awkward. and kitorang pun patah balik. again, jarak terlampau dekat. dia betul2 depan aku. boleh sentuh lah blazer dia pakai tu arghhh tak boleh tak boleh ! aku suruh roommate aku berhenti jap. agak2 dah jauh baru sambung jalan. then roommate aku pulak mintak benti nak beli something. mata still pandang dia yg semakin jauh. lama2 hilang dalam crowd. then sambung jalan sampailah ke pangkal, berharap dia still ada dalam bazar tu. tapi hampa. and lepas dah berbulan-bulan tak jumpa, i guess that would be the last time aku jumpa dia.




you popped in the crowd out of nowhere. you made my heart throb out of nothing. and how i wish you still remember that moment...




No comments:

Post a Comment