Friday 2 January 2015

degree oh degree 2.0

okay dulu aku pernah post entri ni degree oh degree and at that time i was still in my third semester. macam tak serius sangat la time tu bila cerita pasal benda ni. sekarang aku dah habis diploma, so hari tu aku ada apply penerapan untuk masuk ke peringkat sarjana muda. untuk sesiapa yang tak tahu, penerapan ni khas untuk pelajar semester akhir diploma uitm SAHAJA. i repeat, pelajar uitm sahaja. yang dari ipt lain atau lepasan stpm kena apply thru upu. dulu aku tak tahu pun kena apply penerapan ni. aku ingat kena apply upu je. tapi biasalah benda macam tu. mula2 kita cm tak ambik kisah sangat, dah lama2 baru banyak benda kita tahu and i was like




bila dah apply penerapan, aku rasa takyah la apply upu dah kot sebab aku taknak masuk u lain, nak stay uitm je *uitm dihatiku* mesti korang macam, eleh confirm dapat je dia ni. hahaha aku pun rasa mcm tu. tapi inshaa Allah dapat berbekalkan kelayakan, usaha dan doa. aduh taktau la cakap


yg ni masa mula2 apply. malangnya muet aku band 3 je. TESL nak muet band 4 sobsss terkuburlah hasrat aku nak jadi lecturer english lulz

dlm entri yang first dulu aku ada cakap, aku hanya pandang kos yg under fakulti pengurusan perniagaan je sbb aku pun dr fakulti yg sama so nak sibuk kat fakulti lain kenapa hahaha tapi hari tu, aku tak sangka lak yang aku telah pun usha kos2 dr fakulti lain and kebanyakan yg kaitan dgn management jelah, siap apply lagi kos corporate admin iaitu dari fakulti sains pentadbiran. mula2 aku nak apply sains pentadbiran, pastu mcm corporate admin ni lagi best, aku pun letaklah ia pada pilihan yg kedua.

first choice aku is human resource. third choice pulak customer service. mana perginya om yang dibangga-banggakan dulu tu? hahaha bila dah akhir2 rasa tak minat pulak nak sambung dr kos yang sama iaitu office system management (osm) sbb bila disurvey banyak belajar pasal software dan system. i tak minat ok. lagipun dulu aku nak ambek osm sbb boleh skip sem, nak cepat habis ko. setelah dibrainwashed oleh teech, aku akhirnya membuat keputusan yang lebih matang. belajar nak cepat mcm tak ikhlas je. so...

aku yakin 89.1% yang aku akan dapat kos human resources tu sebab ntahlah. maybe just my hunch tapi kalau dapat pun alhamdulillah first choice diterima. yg paling ditakuti ialah bila kos dah elok, dicampak pulak jauh ke utara sana. uishhh mohon dijauhkan. tapi bab kampus aku tak letak high hope. aku tak fikir banyak pun. takut mengharap dapat tempat lain, dicampak ke tempat lain. menangis tak berirama gua 

ok dah tu jela nak tulis.

No comments:

Post a Comment