Sunday 25 August 2013

wo he shouji

mesti tak paham en tajuk post aku ni muehehe :p maksud dia 'saya dan telefon bimbit' fuyohhh pandainya aku berbahasa mandarin. acah acah je ntah betul ntah tak ayat aku -.- tanpa membuang masa lagi, moh kita terus ke topik asal. asal tetiba aku nak cerita pasal henpon ni?? sebab... hehehe




aku start guna telefon bimbit ni masa darjah 6. tu pun aku mintak tuh. kalau tak mintak tak merasa ler alamatnya. disebabkan cemburu buta dengan kengkawan lain yg pakai henpon, aku pun merengek-rengek ah kat ayah, 'ayahhh. nak henpon... kawan2 akak sume ada henpon dah...' ayah aku terus bagi aku seketul samsung yg aku pun taktau model apa. takdak camera, warna hitam, saiz ala ala nokia 3310 tu, takdak pemain lagu. memang boleh call and mesej saja cuma skrin dia ada warna. tu pun aku dah berbangga lol aku ingat lagi phone tu ada recorder and boleh record selama 30saat. lawak sangat hahaa aku slalu main dengan adik2 aku. malangnya tak lama aku guna, phone tu dicuri masa rumah aku kena pecah masuk tahun 2007.


aku rasa yang nilah kot hahaa

but masa tu aku dah pakai phone lain sebab one day ayah bawak balik satu phone nokia ni model 6101 which is henpon idaman aku waktu tu hahaha seronok gila walaupun phone tu dah calar2 (obviously 2nd hand tp kanak2 jahil mcm aku waktu tu tahu apa?) and phone ni kira upgrade lah sikit sebab boleh main lagu and ada camera juga. aku teringat lagi masa first time nenek aku tengok henpon aku tu. dia kata 'bestnya henpon ada camera. uwan teringin jugak nak pakai henpon ada kamera' sebak hati aku waktu tu takleh tahan gila. rasa nak menangis dengar nenek aku cakap mcm tu. aku pun cakap balik 'nanti akak belikan uwan henpon yg ada kamera' pastu dia gelak je. aku harap sangat aku sempat belikan dia. and air mata aku pun jatuh masa tulis benda ni...




tahun sama yakni masa aku pom 1, sekali lagi ayah bawak balik phone nokia, 5200 yang aku still guna sampai sekarang hehee tiap kali ayah bawak balik phone aku kebas, pastu yg aku guna sebelum tu aku pass kat mak aku kehkeh aku mmg kejam :3 sampai mak aku ada kata 'ayah kau bawak balik henpon je kau ambek. mama pakai yg lama je ye' lebih kurang cemtu ah hehee sorry ma :3 pastu time tu mmg kira phone aku lah yg paling canggih di abad itu ecewah ayat takleh nak riak lagi. nak ambek gambar semua pakai phone gemuk aku tu. sampai ke form 3 aku pakai phone tu. banyak kenangan :')




form 4 makteh aku bagi satu henpon nokia e7i ke apa tak silap tp china punya so pepaham jelah kennn. boleh masuk 2 sim. memula ok pastu lama2 mcm pfttt then makteh aku bagi iphone 3g wooo iphone woooo hahaa sila diam. juga china punya -_- semua yg boss dia bagi, yg klon semua dia bagi kat aku -.-  tp pakai jelah kan. dapat gak merasa pakai ipong walaupun klon punya hahah pun boleh masuk 2 sim jugaks. sampai satu tahap bila ipong tu betul2 bermasalah, aku stop pakai. teruskan dengan nokia e7i tu. phone ni pun masalah jugak sebnarnya tp sabar jelah sbb tu je yg aku ada.





masa pom five lak aku berangan nak pakai bb. aku mmg nak sangat pakai tak kiralah lambat atau cepat aku tetap nak dapatkan bb tu. prinsip aku kalau aku nak, aku mesti percaya aku dapat n aku mesti dapatkan walau apa cara sekalipun wahahaha ayah cakap tengok result spm aku cane. keluar je result spm terus tanya ayah, bila nak beli bb? ayah aku pulak dgn tak disangka-sangka malam tu jugak dia bagi kad atm dia suruh aku pegi beli sendiri esok harinya -__- ternganga mulut aku time tu hahaha ayah aku tanya nak beli yg torch ke apa ke aku ckp yg biasa2 dah ler. kesian pulak kat ayah aku, dah la aku meminta-minta pastu nak lelebih pulak :3 so sehari pas result spm kua aku dapat pegang BlackBerry 9780 yg sampai skrg aku pake hehee




tapi sekarang... bb kesayangan aku ni menyakitkan hati. selain asek jam tak memasal, bis susah nak mati. last aku subscribe yg weekly punya ni ntah bila ntah. sebelum raya aku rasa. haa bayangkan brapa lama... aku malas ah nak matikan sbb yela manatau celcom nak sedekah ke apa. and baru2 ni aku topup la 30 nak renew bis yg monthly punya pulak. aku try matikan yg weekly punya ni. tak boleh ! dah call celcom centre dia kata cuba send bb off ke 28882. pun tak boleh erghhh geram. so aku biar dulu. malam tu aku check balance aku guess what? tinggal RM0.01 SAHAJAAAAA!!! mmg menjerit aku time tu. 30 melayang begitu sahaja. terus aku takut nak topup. dah la aku tengah pokai ni. dan dengan itu saya sudah tawar hati dgn bb ini. rasa nak tukar phone lain. lagi2 bila dapat tau adik aku beli phone baru. tp dia pakai duit dia sendiri :3 and rumet aku juga dah tukar dari bb ke s3 skang -.- haih


awwhhh liam stahp!

bb ni yg aku puas hati, nak subscribe internet tu dialah yg paling murah antara phone2 yg lain. and walaupun dia bagi limit penggunaan, sepanjang setahun 5 bulan dan 3hari aku pakai bb ni tak penah lagi overused. mcm sesetengah phone kan selalu je terlebih guna pastu kena cas. bb tak, kau gunalah banyak mana pun, kau bukaklah apa pun dia takkan pernah overlimit. tu jelah. yg aku nyampah, bila nak ada instagram? so im thinking of changing my bb to... rahsia. tp kena pohon restu ayah dahulu. baru semua jalan hehehe kbye uolss.

No comments:

Post a Comment