Thursday 21 July 2011

Cengkerik


Satu hubungan yg suci
di damba setiap insan yg ada kasih
salah satu cara...
curahan kasih sayang
namun..ada juga yg derita kerananya
diriku juga mendambakannya
namun bukan sewenangnya
aku menggelar seseorang sebagai sahabat

nseb baek bkn gagak ;D

walau aku sering bahagia kerananya
tidak aku nafi...
hatiku sering sakit kerananya
namun...
hatiku banyak terdidik kerananya
fikiranku juga matang kerananya

Yg 'coklat' tu ida.ada stuju ?

melalui persahabatan...
aku belajar erti kesabaran
aku mengenal pelbagai ragam manusia
aku tahu erti pengorbanan
malah..aku bisa mengerti
hati budi seorang insan
tapi sayang..tidak semua mementingkan persahatan

nih kes couple&clash

aku hairan saat melihat insan
yg melafazkan persahabatan
hanya saat hatinya setenang tasik
namun..saat hatinya bergelora
dia lupa segalanya
keegoan menguasai dirinya
seolah insan lain tiada perasaan
terkadang,aku merasa tidak jujur
dalam persahabatanku
kerna aku sering memendam rasa sendiri,
adakalanya aku berfikir,
hanya kemanisan yg bisa aku kongsi
tapi kepahitan biarlah untuk diriku sahaja

comel anak2 aku nnti ;P

aku akui..aku juga ada kelemahan diri
namun bukankah kita saling melengkapi?
keegoan itu tidak mesti dipertahankan
andai hati sudah membenci,lafazkanlah
usah sembunyi,apatah lagi menipu
TUHAN..
singkapkanlah bagiku setiap kebenaran
aku tak sanggup ditipu lagi



No comments:

Post a Comment