Monday 27 June 2011

Tak Payah Nak Lupa Diri La Weyh !

mase aku tngh tulis post ni, aku bru je smpai umh dr umh nenek aku. arini aku xtahan stay lme2 kat sana. lg2 kene mghadap muke org kuang ajar yg xtaw dosa tu. Wondering ??? nk taw sape yg aku mksudkan ? nak cite la ni..

Okay..da jd rutin tiap2 ptg aku kene jemput cousin aku kat skola rndh then sent her to my grandma's house..n arini aku suppose dpt 'gaji' aku sbb makteh aku da tinggalkn kat nenek aku..tibe2 nenek aku xde duit pecah..dia ade rm50 n she suppose bg aku 20 je..dia pon tnye la kat paklang aku yg tngh membuta babi kat atas sofa tu,, "ade x duit pecah10-10?" ..then dia jwb x jwb soalan nenek aku tu..dah lme2 tu nenek aku check la kat purse hitam ,ntah laki tu pnye kot.. then tngh membuta tu tibe2 dia bngon marah2 nenek aku ..dia tengking ar, dia ckp sjak ble dia ltak duit dia kat situ..spe soh nenek aku carik kat situ laa..kang i/c dia hilang la, ape la..okay..aku taw tu mmg x patot jd..dan yg paling aku x tahan, dia tmbh lg tu,, "haihh,bangang betol.." lebeh kurg cemtu ar ayat dia..time tu..huhh hanya Allah je taw ape aku rase..klau bkn sbb aku hormat dia...dah lme pnumbuk aku ni hinggap kat muka dia yg x hensem tu..yg aku terharu giler,,nenek aku boleh sabar je..slow je dia bcakap..pnoh sabar..tp dlm hati sape yg taw..time tu aku rase nk nitik je airmata ni tngok nenek aku cmtu..

pas da bpe minit n da dpt 'gaji', aku pon blah dr situ n g amek lg sorg cousin aku yg 7 bln plak..x sanggup aku kat situ lme2..sedeh...aku xphm mcm mne nenek aku bleh sabar giler..dia mmg kuat..even ank2 dia marah2 dia, dia ttap tc mkn minum dorg..smpai mcm tu syg nenek aku kat ank2 dia..cuma ank2 dia yg certain tu..x sedar diri..mkn minum dah la org jaga..kain baju org basuh , iron..tido pon tumpg umh nenek aku..itu pon maseh x reti bsyukur dan berterima kasih kat nenek aku.. bodoh..xtw la ank jenis ape yg sanggup buat mcm tu kat mak dorg..haihh Ya Allah ..Kau kuatkanlah hati nenek aku..tabahkanlah dirinya selagi nafasnya masih terhembus.. Amin...

No comments:

Post a Comment