Sunday 10 November 2013

family outing !

asek kua dgn kawan je pun takleh jugak kalau tak lepak ngan family member ngahaha tp adik bradik aku 3 orang je so nak kua pun ngan adik aku yg lepasan pmr tu. yg spm belum lepas lagi. haritu dah nengok escape plan sesama, pastu p nengok thor pulak. nasib baik rate p13 lepas lah adik aku tu masuk. tp kalau rate 18 ke atas pun dia tak kena tahan hahaha selamba je dia masuk. pastu masa nak beli tiket thor tu boleh pulak org tu tanya, 'nak ambek twin seat tak?' i was like, err ni mesti ingat aku ngan adik aku ni pasangan kekasih yg bahagia. aiyooo yg aku pulak g layan, 'hmm kena cas lebih ke?' kena rm3 sorang tak salah. lepas beli popcorn terus masuk panggung duduk kat couple seat kitorang tu dgn bahagianya sbb line kitorang tu takde orang lain dah. kitorang JE ! agaknya couple2 lain p nengok balada pencinta lettew. mana nak minat cite2 aksi ceni hahaha mcm biasa kalau movie by marvel ni lepas dah habis tu dia belum habis lagi senanyer. kan masa akhir2 tu ada tunjuk nama pelakon apa semua haa lepas tu ada scene lagi. kalau rajin tunggu la beberapa minit. ala takdenya pekerja cinema tu nak halau korang. tp time tu mmg org ramai yg dah kua. yg tinggal dlm cinema tu cuma org yg tau movie tu tak habis lagi. peminat tegar movie marvel agaknya.




sabtu masa deepavali tu ayah cuti so berpeluang lah berjalan-jalan sampai ke shah alam. asalnya nak pegi mid valley dulu sbb ada pc fair so nak usha2 lah manatau dpt beli phone baru time tu jugak tp ada technical prob so tak jadi. pastu tukar plan, mak gua nak p bukit cerakah dulu, nak berekreasi katanya. konon ah hahaa tp belum sampai sana hujan dah turun. jalan pulak kemain jammed woi semua pakat nak p mid valley. haih dah lepas jalan nak ke mid tu barulah lega sikit jalanraya tu. akhirnya sampai lah kami di i-city wohooo ni first time aku pegi sana. hmm jangan ah gelakkan aku -.- lepas ayah park kereta teroih menuju ke snowalk. mmg tak menyabar nak masuk sbb nak rasa sendiri sejuk dia mcm mana kan. dapat je tiket terus masuk ambek jaket tebal wuuu jangan risau jaket mmg disediakan. aku pakai tshirt lengan panjang dan jeans, flat. satu je aku menyesal, aku pakai kasut flat. i would prefer sneakers kalau aku tau aku nak jatuh -_- memula nak sewa boot, tp beratur punya panjang so disebabkan dah tak sabar haa terus jerkah je masuk. memula masuk tu ok la sejuk dia biasa2 je. masuk level 2 hah adik aku 'rasa mcm kat dlm peti ais lah' eh eh gaya dia mcm penah tinggal dlm peti ais pulak -.- tapi mmg sejuk gila baq ang ! ada igloo comel, ada lampu colorful, ada la memacam kan. baru beberapa minit kaki aku dah kebas padahal pakai stoking dua lapis. haaa tu dia sapa suruh pakai kasut flat. habis salji masuk dlm kasut cewah 'salji' :p pastu boleh pulak aku terjatuh sampai 2x haih memalukan -_- adik aku pulak kwang aja ah gelakkan aku. tp bukan aku sorang je yg jatuh. ada jugak org lain yg jatuh. aku hanya mampu gelak je hahaha jahatnyaaa :x




actually no camera is allowed tp tgk semua dok pegang camera hahaa disebabkan kesejukan yg melampau, kitorang pun keluar lah dr dunia sejuk tu kejap. p beli nescafe panas, panaskan badan balik. mak aku dah taknak masuk dah tangan dia dah kebas2 merah2 kehkeh adik aku tak puas so dia ajak masuk balik. aku memula malas gak tp bila pikir balik bila lagi nak dtg sini kan, nak p rasa salji betul kat luar negara tu hmm niall asek busy ngan tour je so aku pun join dia masuk balik. 2nd trip dlm snowalk. cepat pulak rasa sejuk dia sampai aku menggigil. kali ni aku jalan paut lengan dekwan sbb dia tinggi dr aku kehkeh mungkin sbb nampak kitorang ni mcm pasangan kekasih yg sdg diulit bahagia, ada sorang photographer ni maybe pekerja kat snowalk tu, mintak ambek gambar kitorang berdua. just the two of us! eceh nyanyi lak. 'haa akak, boleh tak nak ambek gambar berdua. duduk kat kuda tu' amboi dah la panggil aku akak. mood aku baik, feeling2 retis je kan so aku pun posing lah ala2 kapel bahagia ngan dekwan kahkah lawaklah bongok. agak2 dah 5 kali snap, photographer tu ucap terima kasih, then dia mintak nak amek gambar chinese couple yg lalu kat kuda tu. nampak sgt lah dia ingat kitorang ni kapel kan -_- adodoi dlm snowalk tu snanyer ramai gak mamat2 hensem muehehe :3 tp bila dorang usha aku ngan dekwan, muka dorang mcm hampa je haih kenapa perasan sgt kau ni pawah? hahaha pastu adik2 aku p main gelongsor panjang tu adoi lawak ah. puas round2 dlm snowalk tu barulah kitorang kua. kesimpulannya kalau nak pegi snowalk ni pakai la tebal2 ye, bawak glove siap2 n kalau taknak sewa boot pua chu kang tu pakai la kasut yg bersesuaian yew. surface kat dlm snowalk tu licin nak meninggal. nak p rasa salji betul ntah bila kan so takat ni pun jadilah muahaha sedih je ayat. ok wa pun malas nak taip lagi so bagi ngkorang nengok gmbr jew lah yew









-pengembaraan tamat-




No comments:

Post a Comment