Friday 31 August 2012

Eidulfitri 2012 (:

mcm biasa, kalau da tido lambat, bangun lambat. biasanya slagi tak kena teriak ngan mak aku, tak kena tepuk tampar kat kaki mmg aku takan bangun.. so pagi tuh bangun terus mandi sbb for sure akan ada org dtg raya.. da mandi pakai baju raya, eii gelinya baju raya.. bahasa mcm budak2 plak en hahaa pastu isi perut, mcm2 ada pagi tu, lemang, ketupat palas, nasi impit, rendang apa smua tp mi goreng jugak yg aku mkn hahaha tak brapa minat ah benda tu smua unless kalau mak aku buat kuah kacang, hmm nyumnyum :I




dlm kol 12pm cmtu kan, family paksu H dtg hihihi <"; raya kali ni dia hensem gilahhh weh! dia pakai spec kayak zayn pakai mcm kat background blog aku ni wehee! pastu benda aku plg tak suka, kena salam smua org.. da expect da apa yg dorg akan tanya.. 'mcm mana blaja kat U? okay?' 'mcm mana belaja?' 'best blaja u?' wah mcm2! tp seronok and ada la a bit prasaan bangga tuu.. yg plg penting duit raya! muehehe dlm sehari pndptn aku ada laa dlm rm***.. hee rahsia :p pastu sgt kebetulan, ada yg dtg beraya tu satu kampus plak ngan aku.. bezanya dia part 2, aku part 1, dia kolej cempaka sari, aku pasir salak.. wow kebtulan sangat.. fakulti pon dkat2 sbb dia amek account.. time tu jugak tros amek num dia, yelah manatau bleh balik sama nanti *bak kata mak ngan nenek aku -.-




da ptg2 sikit bila dah takde org dtg baru lah family kitorg plak yg kua beraya.. mula2 pegi rumah adik atuk aku.. this year dia buat tomyam hahaa :I




n tiap2 taon mesti pegi mlawat satu tmpt ni, dipanggil cabin sbb tmpt tu mcm untk lepak2 je, bkn untk mnginap. ntah lah aku pon taktau detail. n kat situ ada satu kolam, eh dua kolam, ada ikan! hahaa ikan keli, ikan merah, lampam, puyu, talapia haa banyak betul.. so paklang, pakcik, paksu, adik2 n cousins aku smua smangat mmancing. aku sorg je pompuan yg join dorg tahu? t__t







dlm sehari tu ada la dlm 3buah rumah kitorg pegi.. pegi braya ni mmg tak sah klau tak ngantuk sbb org tua je yg borak lebih lg2 kalau kita takde geng en, lagi laa -_- esoknya plak baru lah pegi raya umah paksu H hewhew :> dia pakai baju hitam ngan sluar hawaii o__o k this year takde lg laksa sarawak.. huh nasib baik, klau x mmg aku x mkn laa -_- then bleh plak kakak paksu H, hihi dia soh panggil dia mak nina tp aku da tbiasa panggil cik nina dr kecik, haa dia confused, dia ingt aku still keje lg yelaa sbb kat fb kan ada lg ppj dlm profile aku hahah lawak je


mak paksu H bagi :>

and and, cousin mak aku, kita panggil dia paklang Aboy haa dia kannn mcm abg Awiii hahaha da lah tinggi, lembut2 je orangnya hahaha klakar tau org mcm tuu :D n time nak balik, lpas salam paklang D (also my mum's cousin a.k.a abg paksu H :>) dia ckp 'tingginyo kau Farah! takyah la pakai kasut tinggi2' hahaa again buat aku gelak.. kasut aku satu inci je kot lol tp setinggi-tinggi aku, adik aku yg form four, dekwan lg dpt phatian ramai.. smpai ada chinese yg ingt dia da kawen! hahahaha xD padan muka xp lpas blah dr umah tokngah, we moves to rumah makngah.. haa kat situ ada yg sebaya tp dia terperap kat dlm bilik je plak -_- and kitorg dpt lah mlawat mak makngah yg half-stroke akibat jatuh kat bilik air.. kesian sgt tengok /: pakcik aku plak jalan bertongkat sbb accident.. haih mcm2




smpai ke mlm still ada org dtg rumah.. masuk raya ketiga je da kureng.. duduk rumah je takgi memana.. mmg sgt boring laa.. sampai la rabu which the day kitorg balik kl.. khamis tak g memana, bngn pun kol 4ptg -,-" jumaat tu baru lah kua ngan GGM, beraya sakan :D sonok sangat! hahaa kitorg g 5buah rumah n end our day kat klfc..




kesimpulannya, raya taon ni agak hambar, tp tetap bsyukur sbb still dpt sambut raya.. and and and the most important, duit raya aku plg bnyk hahaha *evil laugh tp tak syok jugak sbb duit tu bkn untk g shopping ke beli benda ngarut2 -,- awal2 lg aku da save kat akaun asb tetap sbb takut habis je karang kalau aku pegang smua muahaha :p so istilah raya tu benti takat tu je buat siswa siswi sbb kena balik kampus n study for upcoming test and final exams woo menyampah!




p/s: mum's birthday on 24/08 . . the number '24' automatically reminded me to AJ :/

No comments:

Post a Comment