Monday 8 August 2011

Ramadhan Bermulanya Suatu Perubahan

Lagi sebulan nak Trial SPM.. u all sume dah ready? Alhamdulillah pd yg dah study n cover all syllabus untk sume subjek.. tabik kat korang.. but yg x ready lg tu jngn susah hati sbb still ade sesisa masa yg tinggal untk korg tngok2 blik ape yg kita da blaja slama 2 taon ni.. yes, sbulan mmg la x ckup tp at least kita usaha la so far yg tmampu dlm mse yg tinggl bbrpe hri je lg nih (saje kasi cuak) jngn smpai ade yg stress2 ehh




btw, sekuat mana pon kita, ade masa jatuh sakit jugak.. oleh itu, utamakan kesihatan lg2 nak dekat exam ni.. jngn tido lewat mlm sngt, I mean kat sini bkn kita x leh stdy mlm tp pndai2 la control wktu tido tu.. nnti x psl2 dpt pnykit plus mata panda free.. korg nak? tak nak kan.. btw nk cite.. sabtu aritu kpala aku start pning2.. aku ingt pning skit cm bese2 tuh.. dah la dgn gusi sakitnye.. skali ngn tekak bjangkit sakit.. mak aku ckp sakit gusi tu sbb nk tumbuh gigi bongsu.. dia kata masa kecik2 dulu aq smpai demam.. tp Alhamdulillah x demam.. smpai mlm je pening tu jd sakit.. urghhh sakit giler, ase nk pecah je kpala ni.. time lpas sahur mak aku urut2 smpai aku ase nk muntah.. last2 g muntah, abes kuar sume yg da telan td tmasuk la panadol.. huhh bru la lega skit..




lpas da jd cmtu bru aku tfikir, oh tu la akibat salu tido lmbt.. pdn lah ngn muka.. tido x pnahnye nk cukup.. since that day smpai skrg kpala aku start pning2 klau bjaga tngh mlm.. okay, dia warned aku la tu.. haihh da dpt satu pnyakit.. so pasni aku berazam untk hidup sihat (ceh,xley blah) ..




and dlm bulan ramadhan yg penuh barakah ni jugak aku nak brubah jd yg lebih baek.. xmo buang masa n rajin2 wat ibadah sunat + kerap bukak buku serta bnde2 yg mndtgkan faedah.. u know, tu azam aku tp x bmakna aku nk tros transform dlm sekelip mata cm transformers tu.. so slow2 lah.. sape lg nak ubah diri kita klau bkn kita sendiri kan? Wallahualam...



No comments:

Post a Comment