Monday 15 August 2011

Jalan2 time puasa

okay...! hahaa excited je nk cite.. smlm b'samaan Ahad 14 Ogos 2011 (muqadimah) aku,amal n yunie g jln TAR spt yg tlah drancang.. hohoo kira2 kol 10am gitu ktorg gerak.. n xsmpai setengah jam ktorg smpai d terminal masjid jamek.. hohoho rmainye org.. normal la tu.. lg2 nk raya ni.. kat terminal tu je pon dah ade org niaga baju sume.. blom kuar dr terminal lg.. hahaa




journey ktorg diketuai yunie a.k.a mak.. hahaa yelah, jln punye la laju smpai ttinggal ktorg kat blkg.. bese la org bnyk bnde nk borong enn.. hahaa then ktorg start ronda2 from stall to stall.. bnyk giler shawl kottt... yeah dan pastinye tu lah tujuan ktorg dtg situ, nak carik shawl+pashmina.. agak lme mronda, carik inner neck, last2 ktorg give up n tiba kat satu kedai nih, aku ngn bucu bli lah mnde alah tu.. pas da bli tu,jln bbrpe tapak je, ade satu stall ni jual inner neck gak n sbijik mcm yg ktorg carik.. adoiii... yunie dah mnyesal awal2.. hahaa aku lek je ahh.. xkesah sngt.. huhuu bnde yg lpas jngn dknang.. ttibe..




then ktorg terjah mydin.. yunie nk carik biskut raya.. smntara dia tercari2 tu, aku ngn amal pon cuci mata ar kat situ.. ktorg tngok shampu la, shower bath la, perfume, sanitizer, men komen2 kat bnde2 tuh sume.. mcm xpnah msuk mydin je.. hahah pastu ktorg naek floor atas, kot2 ade jumpa baju raya amal, hahaa pdhal saje nk round n round kat mydin tu.. smpai je atas kan, mata amal.. tajam oww.. dia nmpk port tuttt tuttt.. hahaa open jea kat sini ehh.. pastu, dia kata, "jom kita pegi situ nak?" hehee aku okay je, ingtkan bucu xnk follow aw.. last2 dia plak yg b'iya2 kat situ.. ni dah mmg lari dr tujuan asal.. hahaa ktorg cite psl mas la (hehee,sory mas :P) psl ida pon ade gak.. hahaa terok btol prangai~ hihii dah puas belek2 'barang sulit' tu, ktorg pon blah ar.. bkn beli pon.. msuk mydin kuar cmtu er.. hahaa




dah lme jln2 tu aku ngn amal pon angkut la shawl+pashmina yg mnarik dihati.. polis merata wehh.. dah trasa dduk dlm maktab polis.. tp rsa safe lah jugak.. huhuu pastu bucu nk carik kasut.. kaki ktorg dah mmg rasa nk tecabut.. dr kedai ke kedai, xde gak kasut yg bekenan dihati.. hahaa ktorg pon ssuaikan jelaa mne2 kasut kat bucu.. bak kata amal, pdhal dah pnat bjalan enn.. hehee finally dia decide bli kat tmpt len je.. hahaa




shoot sana shoot sini xsah klau xde.. hahaa phone bucu n amal la jd mgsa.. xleh bla btol.. dah ar ktorg tjmpa amad ngn kakak dia.. bucu dia xleh lau x janji ngn adik dia.. snyap2 je janji ehh . hahaa dan kira2 kol 2.45pm gitu ktorg tggu train.. nk balik dah.. xlarat dah ni.. nmpk shawl pon dah nk tmuntah.. td mse first2 smpai punyela x sbar2 nk terbangkan duit tuh.. hahaa (terutama amal) masa tggu train tuh yg xleh bla..



-



tngn ni sboleh2 nk lekat je ngn tngn amal.. yelaa,,takot adek comel (gelaran dr 'mak' kat satu kdai tuh,aww) hilang.. kang x psal2 jd cm dlm cite Kasih Alia tu plak.. hahaa time train tu tbukak, punyela rmai org, berasak-asak weyh.. tu pon nk jugak si adik comel masuk, dgn tangan aku melekat kat tngn dia, terpaksa lah ikut skali kan.. tiba2.. ting tong! pintu ttutup, awwww.....! x psl2 aku tersepit.. grrr =,= nseb baek ade org tahan seblah pintu lg.. xde lah perit sngt dugaan aku tuh =_= so, aku tarik si adik comel kuar dr train blik.. kang dia sorg2 je b'lepas balik.. dah la dia tu comel.. bahaya taw.. hahaa nk xnk tpaksa la tggu train laen.. n dlm kol 3 cmtu ktorg smpai d terminal taman melati.. huhuu balik!




smpai umh je.. tmpt pertama yg aku kunjungi bilik air, basuh kaki.. then tros landing kat katil.. perghhh! nikmat... tutup muka ngn bantal smpai mak aku tnya, "beli apa td, xnmpk apa pon?" mmg la xnmpk ma, dah sume sumbat dlm bag.. hahaa pastu x jd tido, kuarkan brg2, show off kat mak aku bg dia puas hati.. hahaa then dah buat apa yg patot, bru la aku melelapkan mata n terjaga time bbrpe min lg nk bbuka.. sengal kan? =.=




mlm mmg tak ar aku nk bukak buku.. mama saya sruh punggah baju2 saya dlm almari bilik sana n tukarkan ke almari kat dlm bilik sini.. heh, nk xnk buat jelaa.. saya anak yg baik.. hihi dah siap sume, ikut jadual, temenung jap, dngr lgu thru walkman n zzzzzzzzzZ! 



No comments:

Post a Comment