Thursday 23 May 2013

You're the One that I don't Want

ini cerita masa sem 1. lama jugak aku simpan cerita ni. hahaha takde siapa yang tau kecuali beberapa orang yang aku rasa aku patut bagitau. bila ingat balik sumpah rasa kelakar hahaha adoi macam budak ni




so kat kampus, untuk koko aku terpaksa join badan pertolongan cemas ataupun short form dia bpc. lain2 kelab dah penuh, terpaksalah aku terperap dalam bpc tu selama 3 sem. masa sem 1 ni aku dalam kelas B. so adalah sorang mamat ni, dia jadi ketua masa sem 1. dia ni lama2 aku tengok makin pelik. bukan pelik apa. dia macam suka tegur2 aku. masa tu aku tak pikir apa so layan tak layan jelah kan. segar lagi kat kepala aku ni beberapa peristiwa yang mcm bodoh2 je bila ingat balik.




kitorang kena buat group untuk presentation. group aku 4 orang n semua pompuan. yang si mamat ni kan ketua, so dia ada simpan slide copy. group member aku ni nak slide copy untuk tajuk kitorang, boleh tiru sikit2 :p mamat ni boleh bagi dengan syarat kitorang kena edit2 sikit bagi nampak lain dengan yang ori. one day group member aku ni tak bawak pendrive dia padahal kitorang memang dah takde masa dah. kebetulan aku bawak so aku pun bagilah aku punya pendrive kat mamat tu walaupun berat hati nak bagi. yelah takut hilang.




beberapa hari dia pegang pendrive aku tu, aku rasa nak guna so aku tanya group member aku tu. last2 dia soh aku pi contact mamat tu sendiri, dia bagi nombor. lepas da contact, malam tu kitorang jumpa kat fakulti dia. nasib baik roommate aku baik hati nak teman. masa jumpa tu mula2 macam awkward, lepas tu dia bukak mulut, "eh tingginya kau ni" alaa aku da biasa dengar so aku gelak jelah.




so lepas malam tulah dia berani tegur2 aku bagai and point untuk dia berborak ngan aku ialah tinggi aku. tak habis2 nak ukur tinggi ngan aku. eii rimas betul. one day kat pasar malam tiba2 dia tepuk lengan aku. nasib baik tak gugur jantung aku. dia cakap aku laju je keluar dari kelas bpc tadi. memanglah laju sebab aku nak lari dari dia -.- lepas tu dia tanya pasal num tel aku, dia mintak balik. aku bagi jelah sebab nak dia bla dari situ. haih payah




long story short. beberapa hari sebelum raya aku dapat text dari dia. mula2 ok tapi aku jadi pelik bila dia tanya aku ni single lagi ke tak. aku teragak-agak nak balas, nak je jawab aku ni tak single sebab aku mcm dapat agak apa yang dia nak cakap lepas tu. dan memang betul, dia mintak kapel kat aku hahahahahahahaha tak lawak k. time tu dalam kepala aku cuma ada nama roommate aku je sebab dia je yang tau pasal mamat ni. aku bbm dia cerita semua. mula2 dia terkejut gak pastu dia gelak -_- dia suruh aku jawab elok2 kalau nak reject bagi mamat tu tak terasa. puas gak aku pikir apa nak jawab. lama2 aku balas aku tak ready lagi. aku ingat dia tak balas dah la lepas tu. tak sangka dia merayu-rayu, aku ingat lagi ayat dia "kau taknak bagi aku peluang ke?" meremang bulu roma aku, geli gilaaa! macam2 alasan aku bagi; tak ready, kawan lagi best and disebabkan dia tanya kenapa aku taknak terima dia buat kali keberapa ntah, last2 aku jawab "aku suka orang lain"




kalau korang baca text dia bagi lepas tu, mesti korang dapat bayangkan betapa kecewanya dia. aku pun tak sampai hati gak tapi takkan aku nak terima. aku tanya gak kenapa aku? jawapan dia tu tak memuaskan hati je hahaha sejak dari moment tu, kitorang dah tak bertegur macam dulu. tak sporting gila ah dia ni. aku buat biasa je macam takde apa jadi. masa aku buat presentation, aku ada terpandang dia, then dia tunduk. gawwwd perlu ke? disebabkan benda tu je weh, sampai ke sem 2 kitorang tak bercakap langsung. nasib baik sem 3 ni last koko. lepas ni dah takyah jumpa dia lagi.




enough with that. tak lama lepas tu, ada sorang lagi mamat ni tapi aku jumpa dia dalam bas nak balik perak sebab seat aku sebelah dia -,- malang betul. dah sampai perak barulah dia bukak mulut tegur aku. dah borak3, dia cakap "hmm lepas ni dah tak jumpa dah" lebih kurang mcm tulah. sebenarnya aku paham maksud dia, dia tengah cuba nak mintak no aku tapi aku buat2 tak paham. haih time tu rasa mcm lambat pulak nak sampai kampus. entah macam mana aku putar belit cerita sampai aku yang terbelit sendiri menyebabkan aku bagi dua2 nombor aku grrr. balik tu dia text aku dua2 no tapi aku tak balas. siap call tapi aku tak jawab. dalam minggu tu aku mmg tak jawab ler kalau ada call dari nombor dia sampaila dia tak call dah.




begitulah kisahnya. aku cerita kat mak aku, dia kata takyah la nak ada boyfren ni. awal lagi.. kawan je dulu. mak aku memang strict kalau pasal lelaki ni. time degree nanti takpelah. sekarang ni awal lagi. belajar je dulu. aku pun rasa macam tu sebab tengok member kat sana, hmm otp sampai pagi. ganggu masa nak tidur, nak study. lecehnya lahai. baik single je, jimat masa, jimat kredit, ye dok?

No comments:

Post a Comment