Thursday 23 May 2013

Majlis Anugerah Dekan OM114/BM118 Jun-Okt 2012

ada benda yang aku kongsi dekat sini, ada yang tak patut aku kongsi. ada yang aku belum sedia nak cerita dekat sini dan ada yang aku rasa patut dikongsi walaupun tak semua suka dengan cerita aku ni. sebenarnya nak cerita benda ni tapi takut ada yang terasa dan takut ada yang kata aku show off. but now I'm sorry. whether you like it or not, I'm going to tell the world cewahhh I'm not going to listen to badmouth people anymore. and I don't even care about what would you say. True friends will support and vice versa. This is me and you have to deal with it (:




so lama jugak kitorang tertanya-tanya, ada ke tak sebenarnya majlis anugerah dekan ni? fakulti2 lain banyak yang dah dapat sijil bagai. one day kitorang pergi ke bilik pensyarah yang terbabit untuk tanya pasal benda ni, actually nak amek sijil DL tu. pastu dia kata nanti akan ada majlis untuk korang semua, jangan risau. lega sikit bila da dapat tau tarikh majlis tu. temanya tradisional melayu. aku pakai baju kurung biasa je. simple as always. nak melawa pun majlisnya kat dewan je.




untuk part 1, nama aku yang second naik pentas pftttt nasib baik second. tapi tahap nervousnya mmg takleh nak ceghita lah. yelah first time kan. rektor tak dapat datang masa tu so Prof Madya Dr Norlida Mohd Noor yang sampaikan sijil. masa turn aku ambek skrol tu, aku salam je tangan dia, tak cium pun! omg masa turun pentas aku tak habis2 kutuk dalam hati, ya Allah kuang ajarnya aku, tak cium tangan diaa.. tapi lega sikit sebab bukan aku sorang je yang buat macam tu. rupa2nya ramai je yang salam tak cium. tapi tetap tak sopan lah bagi aku. next majlis insyaAllah aku cium tangan penyampai sijil tu unless kalau dia lelaki.




lepas habis semua, memang lega gila. mana taknya, part 3 ngan part 4 punyalah ramai yang dekan. kitorang yang part 1 ni duduk jela tunggu. nasib baik ada persembahan. takdelah ngantuk sangat. akak yang nyanyi tu sama nama ayah dia ngan ayah aku hahaha lawak. cuba dengar suara dia ni




semua lecturer ada. dorang setiap sorang mesti ucap tahniah hahaha patutnya kitorang yang ucap terima kasih kat dorang.





lepastu ada sesi bergambar. para penerima anugerah boleh naik pentas untuk bergambar dlm masa 20min. mula2 kitorang naiklah untuk group photo. gila kau satu pentas tu penuh. tak payah naik pun takpe sebenarnya sebab tak nampak muka pun -.- tapi aku tinggi so nampakkan lah jugak mwahahaha xD pastu terus turun bawah amek lunch kat luar dewan. agak2 dah macam takde apa, kitorang pun balik bilik.





actually nak kata pun, pointer aku taklah tinggi mana. betul2 atas pagar. ada yang lagi tinggi. tapi Tuhan dah bagi rezeki kat aku, alhamdulillah lah. aku rasa aku tak layak pun dapat anugerah ni sebab sepanjang sem aku main2 je, usaha pun tak segigih orang lain. dalam kelas aku tu ada yang lagi layak aku rasa. tapi Tuhan pilih aku. mungkin nak bagi peluang kat aku untuk sedar diri. kawan2 yang lain pun sebenarnya boleh dapat dekan. cuma mungkin cara dorang tak kena. belajar ni nak kena dapat berkat barulah boleh berjaya, ok?




No comments:

Post a Comment