Thursday 27 August 2015

Disaster!

helluuuuuu! my semester 2's result is a total disaster!!!!! hwaaaaaaaaaaaa! sepanjang aku belajar aku rasa this time aku paling frustrated dgn diri sendiri. to be honest, aku rasa life is unfair, to me. because aku baru masuk degree, then ayah meninggal. aku depressed gila2 sampai ada satu masa aku rasa takde guna aku teruskan semua yg aku tengah buat sekarang. aku rasa kosong sangat2 even though family and kawan2 rapat semua ada dgn aku, bagi kata2 semangat but still deep down no one knows how i exactly feel. dan sebab aku depressed tulah aku tak belajar, aku pergi kelas sekadar nak penuhkan attendance. selalunya kalau ada test or quiz aku akan revise, sampai aku puas hati. tapi haritu aku revise, bila tak masuk aku terus tutup buku. aku tidur. aku jadi cepat give up. boleh dikatakan most of the time aku tidur je kat sana. i failed some tests, thats why carry marks aku rendah, dan hasilnya result exam pun tak gempak lah. dulu hanya A dan B, sekarang hanya B dan C. how disappointing kan. paling sedih, bila aku bagitahu mak aku, dia diam tak cakap banyak. i even showed her my result, tak smpai berapa saat dia tengok. oh Allah kecewa sangat ke dia kat aku? lepas tu aku diam terus tak cakap pasal result. sensitif bila dgr orang sebut pasal result. i dont care anymore. i was depressed and stressed. i wish i was strong enough.


gambar masa part 1 diploma haha masa koko

but then, Allah takkan uji kalau hambaNya tak mampu kan? thats what i thought to myself bila aku rasa hidup ni tak adil. mungkin ada hikmah yg tersorok, we never know. yg gagal jadi berjaya, yg pergi Allah gantikan dgn rezeki lain. yg sedih Allah berikan berita gembira. cuma kita tak tahu bila. we just have to believe in Allah SWT.

No comments:

Post a Comment