Saturday 21 December 2013

midterm break

yay now im in my mid sem breakkk ! dah la 2 minggu wuuu sangat bahagia. seminggu before startnya cuti, mcm2 jadi. biasalah kalau duduk uitm ni sebelum nak balik umah mmg akan stress. dgn assignment ob, assignment eco yg tak paham nak buat cane, kuiz eco lagi dgn buku aku tak beli, hafal speech untuk public speaking oh sangatlah stress tp not really bc i know how to handle it my way. so takdelah sampai nak nangis ke apa. tahap tenang dia tu sampai aku still boleh main game mlm sblm kuiz eco, hafal speech sehari sblm present, buat assignment last minute bc group assignments kan so it's not that hard la. group assignment plg aku suka sbb apa? tak perlu nak susah payah ingatkan group member untk buat sbb dorang yg slalu ingatkan aku hahaha dan ada jugak yg terlebih rajin ehem sampai aku kdg2 jadi silence member kat dlm group tu. dan bila yg lelain panik sbb assignment tak siap lagi tp esok nak kena submit, jangan ikut panik sama. cool je mcm takda apa dan teruskan kerja. kalau semua panik kerja pun tak jalan nanti, dui?

nak share sikit pengalaman bg speech kat depan. padahal bercakap kat dlm kelas je hahaa yelah dulu choral speaking je ckp reramai. public speaking ni bezanya kita kena cakap sorang2. sama mcm masa buat oral kat skolah dulu. so kitorang kena bagi 3 speech. to introduce, to inform n to persuade. to persuade kena buat ngan partner and lambat lagi pun. to inform kena buat individually dlm masa 7min. masih mencari lagi nak buat pasaipa. and haritu aku dah buat to introduce. dia kena buat pasal orang and we have to introduce lah. dilema lah jugak aku nak buat pasal sapa. takleh sama ngan orang lain means dlm kelas aku ada 31 orang, 31 orang lah yg akan diintroducekan. classmates aku tau dah awal2 aku akan buat pasal sapa. kalau tak greyson, niall. sangat tak surprise dah sooo aku cari orang lain, and lecturer kata kalau kita minat kat orang tu, lagi senang nak cite even terlupa pun boleh tambah sendiri sbb dah kata minat kan. cuba teka aku buat pasal sapa? hehehe




ye, aku cakap pasal harry. sebabnya masa last2 aku nak tunjuk vid yg ada malaysian terserempak ngan dia kat london tu untuk tarik perhatian audience. attention getter mula2 mendpt sambutan tp sbnrnya agak gugup jugak eiii tak suka. aku rasa aku boleh buat lagi baik. next speech ni moga2 aku dapat buat lagi baik.

so cuti ni nak buat apa? tidur jom.

No comments:

Post a Comment