Wednesday 18 December 2013

#10

Guess what? I've never expected that we will meet again. And today is the day i will never forget.

Tengah hati aku tenang duduk sorang2, tiba2 kepala terangkat dan memandang ke depan. Satu susuk tubuh yg membelakangkan aku, sangatlah familiar. No, it couldnt be, kata hati. Kelip2 mata, kepala tunduk sambung pandang hp tp hati tak setenang tadi. Dan kemudian

Orang itu datang menghadap aku, 'oyyy!' That familiar voice. Aku angkat kepala, pura2 tenang dan buat muka innocent. Lama aku scan muka dia then barulah otak aku berfungsi dan serta merta muka aku terasa pijar dan panas.

Kenapa sekarang? Kenapa mesti hari ni masa aku bertugas? Kenapa bukan semalam? Kenapa mesti waktu shift aku dan kenapa bukan waktu pagi? Kenapa?

Hati dah rasa mcm apa je kat dalam tp muka still cover cool lagi. Lepas ajk yg tengah layan dia berborak tu pergi, tinggallah kitorang berdua. Berdua. Ber- hmm kerusi kosong sebelah aku jadi mangsa. Mulalah bicara kami. Mana hilangnya rasa janggal yg dulu? Kenapa tak boleh borak mcm ni masa kau ada kat sini dulu? Kenapa?

Mcm kawan lama. Dia tanya itu ini. Sembang mcm2 hal sampailah ada sorang mamat mencelah perbualan kami dan dia pun terus bangun dr kerusi, minta diri masuk ke dlm dewan pulak. Lelaki kat depan aku ni, ada la jugak rasa nak tembak bertubi-tubi -.-

Tak lama lepas tu lepas dia keluar dr dewan, dia datang lagi kat tempat aku tp berdua. Means there were three of us. Aku senyap dan hanya pasang telinga. Sesekali terdengar dia ketawa, rindu rasa. Perfume yg dia pakai masih terbau-bau harumnya.

Ahhh ! Past is past. There is no more hard feeling towards him. Berbulan aku ambil masa nak lupuskan semua pasal dia. Alih2 dia muncul tiba2 harini. This is it. Tuhan yg tentukan segalanya. Mungkin ada hikmah.

But still, our memories will always fresh in my mind.


Entri #11? Idk.

No comments:

Post a Comment