Saturday 15 June 2013

can I?

one of my lecturers said,
"saya dulu time diploma 3.69, 3.69 sepanjang sem, pastu dapat anc, pakailah selempang tu. tapi saya tak rasa seronok tak rasa sedih. saya ni selalu main2. patutnya saya boleh dapat 4flat time diploma. so lepas diploma saya ambek degree. kali ni saya sedar, saya taknak main2 dah. so keluar result saya nangis guling2 sebab ada satu subjek ni saya dapat B. tapi alhamdulillah result saya 4flat. awak semua jangan jadi mcm saya. awak ada peluang lagi. buat betul2 masa diploma ni. jangan nanti menyesal macam saya"

lebih kurang mcm tulah dia cakap. aku ingat2 ikan je hehee memang kagum sngat dengan dia, dari pelajar yg biasa2 je sampailah jadi lecturer. sambung degree dekat US. best je dengar. persoalannya sekarang, mampukah aku jadi mcm tu?

No comments:

Post a Comment