Sunday 24 March 2013

Final Exam is Around the Corner

hello pretty ladies and gentlemen.




next week i'm gonna sit for my final exams. first paper is BBM110 which stands for Bahasa Melayu Pengurusan Pejabat. bunyi macam senang tapi membunuh wooo. teks ucapan sahaja dah 60 markah haaa.  dah la haritu aku siap mimpi dapat B untuk subjek ni. belum start exam dah dapat result ikut mimpi. dah la B, cuba lah bagi A ke A+ ke haih -_- next subject is CTU151 (agama lah) ni lagi lah buku pun aku tak beli, tumpang2 orang punya. last sem aku tak beli gak, hafazan n bacaan pun tak buat so dapat lah B sejibik tepat ke muka. this sem aku buat bacaan n hafazan so maybe ada harapan nak naik B ke B+ mungkin?




oh sem ni banyak subjek membaca yg sangat mentepukan kepala hotak aku. aku lagi rela main kira2 kot walaupun tak lah genius macam adi putra tu. 1+3 pun aku kira pakai kalkulator tau haaa kau hade? and sem ni aku nak dekan so tolong lah doakan aku, semoga Allah berikan kejayaan kat korang jugak, Amin. dan aku akan cuba pekakkan telinga kat suara2 sumbang yg menghasut aku supaya takyah study. semua tu syaitonnn. tp kadang2 aku pun jadi setan gak bila tengok orang belajar kah3 :P




sekarang aku kat rumah aku. tak start study lagi, baru habis download nota ctu dari scribd mwahaha walaupun tak beli buku at least aku ada effort jugak lah nak study drpd yg beli buku tebal2 tp simpan buat kenangan terindah. cakap orang tp aku pun sama je 2x6=sedozen.




kelas aku skrg mcm da berantakan. orang sana mengata orang sini, orang sini mengata orang sinun. siap nak pindah kelas bagai next sem. tak paham aku. kita masuk u nak belajar, bukan nak berperang. kalau mulut dijaga, attitude dipelihara confirm tak jadi masalah. aku malas nak terlibat dengan perang dunia keempat ni so aku buat je hal aku, aku kwan ngan smua orang, senyum dgn semua orang walaupun ada tu kadang2 dengki, mulut sedap memerli tanpa menghiraukan perasaan dan hati aku yg comel ni. tapi disebabkan taknak cari musuh, kita tahan jelah, senyum sokmo k? (:




kadang2 aku rasa akulah orang yg paling matang dlm kelas tu (ceh perasan pulak dah) kesimpulannya, lebih baik diam 1k bahasa drpd berkata-kata tp taktau apa yg ko kata tu lagi2 kalau benda tu buat orang tersinggung haaa mmg cari musuh la kau. belajar la jadi matang, umur semakin meningkat, perangai tu jangan mcm budak2 sekolah. aku pun tak perfect, takde manusia yg perfect dlm dunia ni. eiii geli pulak aku tiba2 bagi ceramah kat sini -,- k apa2 hal sama2 lah kita ubah diri jadi yg terbaik.


No comments:

Post a Comment