Thursday 9 April 2015

Registration Day!

Hi y'all! first of all, kalau korang nak tahu pasal kos HR ni better baca entri aku yg ni -> BBA HRM sebab entri yg akan kutulis ni memang akan cerita pasal registration and kampus je. now, let's start!

okay few days before hari pendaftaran, aku dgn ayah dah pergi tengok dekat mana terletaknya uitm puncak alam ni. mmg rasa nak menangis sbb mmg jauh terperosok ke dlm T_T tu belum masuk dalam lagi. sampai kat pintu pagar depan je pastu u-turn hahaha tiba hari yg sebenar-benarnya, pakcik yang drive kereta sbb ayah sakit, dia tak larat. entah kenapa takde perasaan masuk ke tempat baru, rasa mcm biasa je mcm nak masuk sem baru kat seri iskandar dulu. this time yg pergi ngantar aku adalah orang2 yang sama hantar aku masuk diploma dulu, bezanya ada pakcik dan dekwan takde.

sesampainya di sana, untuk manusia yang pertama kali menjejakkan kaki kat kampus palam ni mmg agak terujalah jugak, tapi cover la takde sampai ternganga kahkah disebabkan aku nak sebilik dgn ainon, roommateku di seri iskandar, masa kereta stop dekat khemah kecik untuk tahu dpt kolej mana aku cakap kat akak senior tu, 'nak sebilik dgn orang belakang tau' dan yang lawaknya enon pun ckp benda sama kat akak tu, 'nak sebilik dgn org depan' hahaha lepaih tu akak tu kata kunci rumah ambik dekat atas ya. nampak kan semangat kami nak sebilik tu heh

lepas mendaftar dan dah confirm dapat serumah dan sebilik dgn enon, terus aku pergi dekat kereta di mana keluargaku sedang menunggu cewah kami dapat kolej casuarina 1. cantik kolej baru, ada 9 tingkat dan of course lah ada lif kennn. yg tolong angkat barang dah tentulah adik n pakcik aku. ayah tak naik sebab dia tak berdaya so dia just duduk dlm kereta dgn uwan :( tp uwan nak naik siap buat ayat sedih, takpelah korang naik jelah biar uwan dekat bawah je. mulut ckp taknak tapi sebagai cucu mithali kesayangan mestilah aku nampak yg uwan nak naik tgk bakal tmpt tinggal cucu dia ni. dah siap buat ayat sedih ingat aku nak biar je -_- habis je angkut barang, pergi makan dulu. nak tunaikan hajat uwan yg nak tengok rumah aku, kami bawak dia naik. 







sempat jugak dia tidur atas katil aku, rasmikan hahaha yg mama pulak aku ckp nanti barang2 tu biar aku unpack sendiri. tp biasalah i knew she wasn't gonna stay still tak buat pape, dia unpack jugak sikit2. aku tak sampai hati pulak tgk dia unpack sorang2 aku pun tolong unpack sekali walaupun penat dan mengantuk dan malas. long story short, lepas family balik aku pun terbongkang tidur atas katil baru.

disebabkan dapat roommate yang kaki jalan, malam tu kitorang dah merantau. jalan2 sekitar kampus nak tengok fakulti. kat sini ada dua bangunan untuk fpp. besttt hiks. then malam2 buta tu menuruni tangga kejayaan atau tangga puaka atau apa2 jelah nama gelaran untuk tangga tu. dah puas merayau mcm kutu kat bawah, the worst part of that night, nak panjat balik tangga puaka tu T.T sampai je atas lutut dah longgar mcm apa. menggigil kepala lutut -_-




pasal makan dekat sini tak perlu dirisaukan. ada banyak kafe dlm kampus ni. stall pun banyak. jalan sikit nampak, jalan sikit nampak. so sesiapa yg rasa akan kurus kalau duduk kat palam ni sila jangan berharap sangat k.

belum cerita pasal kos lagi dah berjela cerita pasal benda lain hahaha tbh malas nak cerita mcm mana aku hadap semua benda sbg seorang student HR yg baru masuk sini sorang diri. sangat menyakitkan hati, tengok member2 kos lain semua disuap, kita kena buat sendiri. bukan salah dorang pun lah tp idk y kos HR dekat sini mcm krikk krikk so i know, whether i like it or not mmg kena tempuh semua sorang2 and mmg things are complicated sampai skrg pun. cuma skrg dah ada classmates, dah tak sorang2. hee oklah malas nak tulis lagi. kalau iols rajin nanti iols sambung di lain entri. bye


12 comments:

  1. Salam sis , kat uitm cawangan mana lg ada kos hr

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. setahu sis kos HR ada di puncak alam dan penang. lain cawangan sis kurang pasti

      Delete
  2. Replies
    1. Best if you're a 'people' person. you'll learn different type of field in HR (:

      Delete
  3. Peluang pekerjaan Hr ni luas tk kak? Btw akak dulu aliran apa ye heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. based on pengalaman, HR ni dia tengok experience. so kalau buat internship in HR dept insyaAllah memang senang dapat kerja in HR atau apa2 bidang selain HR sebab business field ni meluas. akak masa sekolah aliran sains hehe

      Delete
  4. Salam akak,saya lepasan spm and tgh buat research about course hr. Mcmana okay ke belajar hr di uni ?Boleh tak saya nak explaination akak about this type of course please need helpppp

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm. nak explanation mcm mana tu ye sebab akak ambik course HR time degree je. diploma akak ambik course lain 😬

      Delete
    2. Bole tahu tak waktu dip amik course ape?

      Delete
    3. diploma course office management & technology

      Delete
  5. Assalam. Saya lepasan matriks. Saya mohon HR uitm degree utk first choice. Saya nak sangat dapat puncak alam. Dia based on apa? Pointer ataupun alamat? Ada tak probability saya student matriks dapat uitm puncak alam? Maaf banyak Tanya ����

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam, sorry for late reply. saya kurang pasti penempatan kampus based on apa. sebab ada je kawan saya dari matriks Penang, dapat degree di Selangor. ada juga yg dari matriks Penang dapat degree pun di Penang. saya rasa ianya random. btw result upu dah keluar kan? apa pun keputusannya, all the best for you!

      Delete